Website Performance

Sådan holder du øje med dit websites’ performance

Dit website er dit levebrød, og det vigtigste element i din virksomheds markedsføring. Det er i din bedste interesse at sikre performance er så høj som muligt, for at rangere højt i søgemaskiner.

Tjek dit websites performance

Der er to måder at se performance af dit website på.

  1. En robot tester dit website ud fra visse parametre og giver en rapport.
  2. Data baseret på rigtige besøgende – RUM (Real User Monitoring).

Robot-testen

Det første skridt i at vide hvor godt dit website performer, er ved at lave en test af det. Det kan du for eksempel gøre her, med Google’s eget PageSpeed. Husk at den kun laver en test af det link du sætter ind, har du flere vigtige sider, anbefaler vi at teste dem også.

Rigtige besøgende-testen

Det er også meget spændende, at se hvilken oplevelse rigtige besøgende har haft på dit website.

Du kan læse mere om Google Chrome’s User Experience Report, der skaffer al den data der bruges til disse rapporter.

Hold øje med udviklingen

Det er altid godt at have et startpunkt, en performance test, men dit website er en levende organisme, med løbende ændringer. Du skifter måske et billede på forsiden eller embedder en YouTube video. Det er blot nogle eksempler på ændringer der kan have indflydelse på dit websites performance. Hver ændring gør at du ikke længere kan regne med den oprindelige performance test. Er det blevet bedre, eller værre?

Vi sætter performance monitorering op på dine udvalgte sider, så du altid kan følge med i udviklingen med de ændringer du har, og agere hurtigt hvis det har haft negativ indflydelse.